Snabbfakta
Gigsales utgör en integrerad del av Gigoxo AB. Där anställda tjänstemän inom Försäljning, marknadsföring, kommunikation och information ambulerar utifrån deras demografiska förutsättningar.
Ingående marknadsföring
Ett synsätt på marknadsföring som handlar om att lyssna och förstå kunden samt mötas på dennes villkor. Framför allt, att under processen, kunna erbjuda ett värde i de som kommuniceras. Detta ger en långsiktigt lönsam marknadsföring, bättre kundrelationer och högre försäljning under korrekta förutsättningar och omständigheter.
Med den tekniska utveckling som varit och pågår har kunden och köpprocessen förändrats. Den uppkopplade kunden har större makt och är inte längre mottaglig för samma budskap vid försäljning och marknadsföring som tidigare.
Utgående marknadsföring
Utgående marknadsföring är en traditionell marknadsföringsmetod där företag initierar konversationen och skickar sitt meddelande till en publik. Det kan exempelvis gälla aktiviteter som TV-reklam, radioannonser, tryckta annonser (tidningsannonser, flygblad, broschyrer, etc.), mässor och utgående försäljningssamtal ”kalla samtal”.
Marknadsföringsmetoden är dock kostsamt och den potentiella avkastningen följer svårigheter att spåra genom ”ROI” (”Return of investment”) till skillnad från inkommande marknadsföring. Sedan förekommer det blockeringstekniker så som ring inte listan, skärppostfilter, TiVo, etc.